Silent Hill 2 Remake’in tartışmalı dövüş fragmanına geliştiriciden yanıt
Bu açıklama, oyunun hayranları arasında çeşitli tepkilere yol açarken, geliştiricilerin bu konudaki duruşunu netleştirmesi bekleniyor. Fragmanın arkasında yatan hikayenin ve ekip içi dinamiklerin daha detaylı bir şekilde ele alınması, oyunun merakla beklenen lansmanı öncesinde önemli bir gelişme olarak görülüyor.
Silent Hill 2’nin yeniden yapımını üstlenen Bloober Team ile yayıncısı Konami arasındaki ilişkiler, geliştiricinin son zamanlarda yayınlanan ve tartışmalara neden olan bir oyun içi fragmanla ilgili yayıncıyı suçladığı bir röportajın ortaya çıkmasıyla daha da gerildi. Oyunun yeniden yapımı, uzun süren spekülasyon ve sızıntıların ardından PlayStation’ın State of Play sunumunda yeniden gündeme geldi, ancak bir çıkış tarihi verilmedi.
Yeni fragman, bazıları tarafından gerilim dolu ve korku yüklü bir macera olması gereken bir oyunda dövüşe odaklanması nedeniyle eleştirildi. Bir yorumcu “Bu fragmanı izledikten sonra gerçekten endişeliyim. Bence Silent Hill, sabit kamera açılarını kullandığında en iyi halindedir. Ama bunu bir kenara bıraksak bile, oyunda çok daha fazla aksiyon mu var? Belki bu, oyunu insanlara daha çekici göstermek için yapılmış olabilir, ama aksiyonun çok daha fazla ön planda olduğu, etrafında çeşitli noktalarda birçok düşmanın olduğu görünüyor. Bazen birkaç düşmanla uğraşmanız gerekiyor ama bu, sıklığının artırıldığı anlamına gelebilir. Gerçekten de atmosferi aksiyon için feda ettiklerini hissediyorum ve bunu yapabileceğiniz en kötü seri kesinlikle Silent Hill’dir. Umarım yanılıyorumdur ama bu iyiye işaret değil” yazdı.
Silent Hill 2 Remake’in tartışmalı dövüş fragmanına geliştiriciden yanıt
Şimdi, Bloober Team’in stüdyo başkanı Piotr Babieno, inwestorzy.tv tarafından yapılan ve özel olarak ayarlanmış gibi görünen bir video röportajında fragman hakkında konuştu. Ancak Eurogamer Poland, röportajı fark edip ne söylendiğini raporladı. Eurogamer’ın İngiltere sitesi daha sonra bir çeviri sundu.
Siteye göre Babieno, State of Play’de görünen fragman gibi fragmanların Konami tarafından ele alındığını belirtti. Babieno, fragman için “Bu, eskiden ne olduğunun ya da şu anda yarattığımız şeyin ruhu değil” dedi. Bloober Team’in, 22 yıl önce çıkan oyunun bu romantik vizyonunu “tam olarak yakalamaya” çalıştığını ekleyerek, oyuncuların daha fazla oyun içi görüntü gördüklerinde bunu “tamamen farklı bir şekilde değerlendireceklerini” söyledi.
Bu, Bloober Team’in Konami ile sahne arkasında gerilimli bir ilişkisi olduğuna dair ipuçları verdiği ilk durum değil. Geçen yıl, Silent Hill 2’nin yeniden yapımı etrafındaki sessizlikten rahatsız olan hayranlara yanıt verirken, Konami’yi suçlayarak “İletişim kesinlikle onların işi” demişti.
Yapılan son yorumlar hakkında hem Bloober hem de Konami’den açıklama bekleniyor. Silent Hill 2’nin yeniden yapımı, PC üzerinden Steam ve PlayStation 5 için konsol özel olarak çıkacak. Çıkış tarihi henüz belirlenmedi.