AB, Ekim’de Çin’de üretilen ve Avrupa’da satılan tüm elektrikli otomobillere gümrük vergisi getirdi. SEAT ve CUPRA markalarıyla otomobil üreten SEAT, Volkswagen grubunun Çin’in Anhui bölgesinde çoğunluğuna sahip olduğu fabrikada üretilen CUPRA Tavascan modelleri için mevcut yüzde 10 gümrük vergisine ilave olarak yüzde 20.7 daha gümrük vergisi ödüyor.
Avrupa’daki çeşitli otomotiv şirketlerinin yöneticileri, onları koruma niyetiyle uygulanan ilave gümrük vergilerinin şirketlerini ve ülkelerindeki istihdamı olumsuz etkilediğini söylüyorlar.
SEAT CEO’su Wayne Griffiths, Reuters’a yaptığı açıklamada 50,000-60,000 euro fiyat aralığında satılan araçlara getirilen gümrük vergisinin şirketinin geçen yıl belirlediği hedeflere ulaşmasını engellediğini ve bu yıl şirketine yüz milyonlarca euroya mal olacağını söyledi.
Griffiths, “Fazla vaktimiz yok. İlk çeyrekte bir çözüm bulmamız gerekiyor” dedi.
Griffiths, uygulanan gümrük vergisinin ilk belirlenen yüzde 10 seviyesine olabildiğince yakın olması gerektiğini, aksi takdirde zarar ettikleri otomobilleri üretmeyi bırakmaları gerekeceğini söyledi.
Avrupa Komisyonu sorulara yanıt vermedi.
SEAT sözcüsü, sorunu çözmesi için İspanya Başbakanı Pedro Sanchez’in Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen’le görüştüğünü belirtti.
More Stories
Yozgat’ta Kar Yağışı Hayatı Etkiledi
Vedat Milör ekonomist kimliğiyle konuştu: Kim bu PayPal mafyası
Satışları çakıldı: O da şok oldu