Dikkat çeken Kaan kıyaslaması… Temel Kotil: F-22 ve F-35’ten daha üst teknolojiyi seçtik
TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil’in konuşmasından öne çıkanlar:
Uçak 5. Nesil olunca bugün var olan bütün uçaklarla savaşabiliyor anlamına geliyor.
İlk uçuş çok önemliydi. 25 ton bir cihaz. İçinde yok yok aslında. Bilgisayarı, hidrolik sistemi, güç dağıtım sistemi.
İniş takımları yerli , jenaratörü yerli, kanopisi yerli bir matoru ve fırlatma koltuğu dışında tümüyle yerli bir uçak. Türklerin şimdiye dek yaptığı en komplesk mühendislik cihazı bu
Zorun zorunu yaptık. Teknolojiyi seçerken F-22 ve F-35’ten daha üst teknolojiyi seçtik.
5. NESİL UÇAK YAPAN İLK 4 ÜLKEYİZ
17 bin TUSAŞ çalışanı çok büyük emek verdiler.
Ben yıllardan beri bu işin içinde olan biriyim.
Büyük başarılar kalpten çıkar beyinden çıkmaz. Bu kalpten çıktı.
Hedef çağı 2028’de 20 uçağı Hava Kuvvetleri’ne teslim etmeyi planlıyoruz.
“BU TÜRKİYE’NİN BAŞARISI”
Çok büyük projelerinin en büyük düşmanı “acaba” sorusu. Büyük projlerde “acaba” kelimesini yasaklamak lazım. İstiyorsak yaparız, Allah nasip eder, etti.
Türkiye bu genç kadrosuyla Almanya’yı da , Fransa’yı da , İngiltereyi’de geride bırakır.
“MİLLİ MOTORUN, UÇAĞIN TESLİM SÜRECİNE YETİŞMEYİ PLANLIYORUZ”
Dünyada bu kadar kısa sürede yapılan en başarılı proje.
Eurofıghter, F-16, Rafael uçakları KAAN’dan daha alt teknoloji
Dost ve Kardeş ülkelerin KAAN’a ilgisi var.
KAAN’IN 6. Nesle dönüştürülmesi için de çalışma yapılıyor.
“GÖK VATAN’A KİMSEYİ SOKMAZ BU”
Gök Vatan’a bir füze girdiğinde bir Roketsan’ın füzeleriyle karşılaşacağız. Bir de KAAN’la karşılaşacağız. 5. nesil olduğu için çok uzaktan angaje oluyor.
KAAN İLK UÇUŞUNU GERÇEKLEŞTİRDİ
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından geliştirilen Milli Muharip Uçak KAAN, ilk uçuşunu 21 Şubat 2024 günü sabah saatlerinde Ankara / Kahramankazan’daki TUSAŞ yerleşkesinde gerçekleştirdi.
TUSAŞ Defence Turk tarafından edinilen bilgiye göre KAAN’ın fırlatma koltuğu testleri, tam boy statik testi, kontrol yüzeylerinin atalet ve statik testleri, iniş takımı düşürme testleri, sistem entegrasyon laboratuvarında aviyonik sistem testleri, yakıt testlerinin ardından motor çalıştırma testleri gerçekleştirilmişti.
Bu bağlamda ilgili testler 2023 yılının sonuna doğru tamamlanmıştı. KAAN’ın yüksek hızlı taksi testlerinin ardından ilk uçuşunu onay verildi.